16. - 20. března 2020

Plán pro domácí školu:

Milí žáci druháci, co nás čeká za práci?

Doufám, že hezky dopoledne zasednete a uděláte přidělenou práci bez zbytečného zlobení a zdržování. Určitě se taky mrkněte na svou půlhodinu pro druháky v televizi (Učí telka), sama jsem zvědavá, jaké to bude. Kdybyste si nevěděli rady s matematikou, pak si s někým z rodičů otevřete https://www.h-mat.cz/aktualne/podpora-uzavreni-skol a samozřejmě mi pište, když něco nepůjde. Nezapoměňte si udělanou práci poznamenat do deníku a ten mi poslat (vyfotit stránku se záznamem a poslat e-mailem nebo nasdílet tabulku třeba přes Google disk). Až se zase sejdeme, nezvládla bych zkontrolovat celé to množství vaší práce. 

 

Český jazyk:

uč. 84 - 86, pokud možno udělat všechna cvičení (některá sobě podobná stačí i ústně)

PS 16 - 17, písanka do str. 25

PPM str.  13 a 14

Určitě si také dopřejte jeden diktát, a to z uč. str. 80/8. Nejdřív si ale celý text sami přečtěte, než vám ho někdo začne diktovat.

 

Matematika:

Stránky 75 - 77, kde se setkáme poprvé s násobilkovým čtvercem (77/2). Jeho princip je zřejmý z prvního vyřešeného příkladu, ale pro ty, kdo ho nevidí, mám nápovědu. Modrá políčka jsou "rohová čísla". Žlutá políčka mezi nimi jsou "středová čísla". Když vynásobíme rohová čísla v sousedních rozích, dostaneme......  Báječně si přitom procvičíme násobilku. Zatím jsme probrali násobkové řady  2 - 6, takže si je hezky procvičujte (2-4-6-8..., 3-6-9-12... však vy víte). Možná vám to časem půjde i pozadu (50-45-40-35...), z toho vás ale zatím zkoušet nebudu.

V úloze 77/1 se objevuje nové slovo ÚHLOPŘÍČKA. Zkusíte uhodnout, co je to za "příčku" a potom ji změřit?

U některých cvičení (75/3 a 76/4) vidíte značku, která říká, že na kartách (dostali jste je ve škole) jsou další úlohy k procvičení.  Také si je udělejte, když budete mít práci v sešitě hotovou.

 

Angličtina:

Zadání práce z angličtiny dám raději do e-mailu rodičům, paní učitelka Zuzka připravila i přílohu, pro jejíž vložení na web nemám technické oprávnění.

 

Prvouka:

Až to doma nepůjde vydržet a vypravíte se ven,

1) zkuste NAJÍT a POJMENOVAT alespoň TŘI BYLINY (to znamená ne stromy ani keře), u kterých je vidět, že začaly růst nebo dokonce kvést. Zkuste je i nakreslit, všimněte si, že má každá jiný tvar listů a také že jsou různě uspořádané. Některé rostou hned od země, jiné zase vyrůstají střídavě odzdola až nahoru ke květu.

2) Dalším úkolem je pozorování stromů a keřů: Co teď můžeme pozorovat na jejich větvích i malých větvičkách? 

3) Jakých dalších signálů přicházejícího jara jste si všimli?

Na vaše  odpovědi a obrázky se těším do pátku na svém e-mailu.