UčiteléFyzika6.A

Přeji všem hezké prázdniny :).. KC

 

 

Archiv:

Zadání distanční výuky:

Týden 15.-19.6. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 17.6.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: 

https://meet.google.com/heo-doyj-rww.

Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Bezpečné zacházení s elektrickým zařízením
    Přečíst učebnici na straně 150;
  • Odpovědět na otázky 1 a 2 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 150.

 V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

 Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

 Zásady bezpečného používání elektrických spotřebičů 

 

„PAMATUJTE, ŽE ELEKTŘINA JE DOBRÝ SLUHA, ALE UMÍ BÝT TAKÉ VELMI NEBEZPEČNÁ.“

BEZPEČNOSTNÍ ZÁSADY PRO DĚTI!

  1. Nevkládejte žádné kovové ani jiné vodivé předměty do elektrické zásuvky.
  2. Nesahejte prsty do elektrické zásuvky ani do ní nelijte vodu či jiné tekutiny.
  3. Nedotýkejte se elektrických drátů, které spadly ze sloupů vedení na zem.
  4. Nepoužívejte elektrický spotřebič v blízkosti vody a ani ho do vody nikdy neházejte.
  5. Nehaste požár, který vznikl v důsledku elektrického proudu, vodou.
  6. Nehrajte si v blízkosti elektrického vedení – nepouštějte zde draka a ani neházejte do vedení žádné předměty.
  7. Pokud narazíte na přetržené dráty elektrického vedení, nedotýkejte se jich.
  8. Nelezte na sloupy el. vedení, ani na podpěry nebo stromy, které jsou v blízkosti vedení.
  9. Nevstupujte dovnitř ani na distribuční či transformační stanice a nic na ně neházejte.
  10. Neházejte klacky, kameny nebo jiné předměty na porcelánové izolátory nebo dráty elektrického vedení.
  11. Nelezte na vagóny a lokomotivy s elektrickou trakcí, ale ani na metro nebo tramvaje.
  12. Nestrkejte nic do objektů distribučních skříní, které jsou opatřeny varovnou tabulkou nebo například bleskem červené barvy.
  13. Pokud najdeš v blízkosti elektrického zařízení zraněnou osobu, nedotýkej se jí a zavolej pomoc – dospělou osobu, záchranku, hasiče nebo policii.
  14. Pokud najdeš nebo způsobíš poškození elektrického vedení, nikdy se ho nesnaž opravit. Neprodleně to oznam dospělé osobě, policii nebo pracovníkům energetické společnosti.
  15. Nesahejte na neznámé elektrické zařízení, kromě bezpečných a známých domácích spotřebičů, se kterými umíte zacházet.

 

(zásady přejaty z: https://www.bezpecnostprace.info/bozp/zasady-bezpecne-prace-s-elektrickymi-zarizenimi-ktere-jsou-pod-napetim/)

 

Týden 8.-12.6. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 10.6.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: 
https://meet.google.com/heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice a sešit.

Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Bezpečné zacházení s elektrickým zařízením
    Přečíst učebnici na stranách 147-149;
  • Odpovědět na otázky 1, 2 a 3 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 148.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

 

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

 Týden 1.-5.6. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 3.6.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: 

https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice a sešit.

 Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

Téma: Nerozvětvený a rozvětvený el. obvod 

  • Přečíst učebnici na stranách 142-144;
  • Odpovědět na otázky 1, 2 a 3 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 144.

 V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

 Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

Týden 25.-29.5. – Fyzika – 6.A

 Online výuka ve středu 27.5.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: 

https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice a sešit.

 

Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

 Téma: Pojistky; zásady správného používání el. spotřebičů. 

  • Přečíst učebnici na stranách 130-132;
  • Odpovědět na otázky 1, 2 a 3 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 132.

 V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

 Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

 Týden 18.-22.5. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 20.5.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: 
https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice a sešit.

Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Zahřívání vodiče při průchodu elektrického proudu. Přečíst učebnici na stranách 128-129;
  • Odpovědět na otázky 1 a 2 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 129.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

 Týden 11.-15.5. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 13.5.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice.

Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Vodiče el. proudu. Elektrické izolanty. Přečíst učebnici na stranách 124-126;
  • Odpovědět na otázky 1 a 2 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 127. Prosím vás o odevzdání primárně do Google Classroom. Pokud tam ještě nejste, napište mi.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

Týden 4.-7.5.– Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 6.5.2020 v 9:10–9:50. Můžete se přidat přes odkaz: https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice. Pokud jste přihlášení ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

Od tohoto týdne nabíháme na nový systém. Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Elektrický proud a elektrické napětí. Přečíst učebnici na stranách 121-122;
  • Odpovědět na otázky 1, 2 a 3 (v učebnici označeno symbolem „O“) na straně 122. Prosím vás o odevzdání primárně do Google Classroom. Pokud tam ještě nejste, napište mi.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

 

Týden 27.-30.4. – Fyzika – 6.A

Online výuka ve středu 29.4.2020 v 9:05–9:45. Můžete se přidat přes odkaz: https://meet.google.com/ heo-doyj-rww. Připravte si, prosím, učebnice. Pokud jste přihlášení ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

Od tohoto týdne nabíháme na nový systém. Pokud budete součástí videohovoru a zapojíte se, tak vám odpustím odeslání domácího úkolu. Pokud nebudete na videohovoru přítomni, vypracujte zadané úkoly:

  • Téma: Elektrický proud, sestavení elektrického obvodu. Přečíst učebnici na stranách 143-145;
  • Odpovědět na otázky 1 a 2 (v učebnici označeno symbolem „O“ na straně 119. Prosím vás o odevzdání primárně do Google Classroom. Pokud tam ještě nejste, napište mi.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

 

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

Týden 20.-24.4. – Fyzika – 6.A

Od tohoto týdne začneme pomalu probírat i nová témata. Tento týden si ještě dáme na úvodní zamyšlení a na úvodní video k tématu.

V současné době je pro nás všechny obzvláště důležité, že žijeme v „době elektrické“. Mimoto žijeme i v „době plastové“, ale o tom možná jindy. :) Úkol je povinný a termín odevzdání je do 24.4. 14:00. Váš úkol pro tento týden je:

  1. Zhlédněte video z odkazu: 
    https://edu.ceskatelevize.cz/elektricke-obvody-5e4423f94908cf0125157ec5
  2. Napište alespoň 10 zařízení, která ke svému fungování potřebují elektřinu a která máte v současné chvíli v bytě/domě.
  3. Napište alespoň 5 zařízení, která ke svému fungování potřebují elektřinu a která nemáte v bytě/domě (např. tramvaj).
  4. Ke všem těmto zařízením z bodu 2 a 3 napište číslo 1 až 5 a písmeno A až E podle následujícího klíče níže v tabulce.
  5. U dvou zařízení stručně popište, proč jste k nim přiřadili dané číslo a písmeno.

 

1

Zařízení vůbec nepotřebuji.

A

Zařízení je dle mého názoru úplně zbytečné.

2

Zařízení sice běžně nepotřebuji, ale občas ho k něčemu využiju.

B

Bez tohoto zařízení bych dokázal žít.

3

Zařízení sice nepotřebuji, ale někdo jiný jej využije.

C

Nemám názor.

4

Zařízení využívám poměrně často.

D

Bez tohoto zařízení bych nedokázal žít.

5

Zařízení používám každý den.

E

Zařízení je dle mého názoru velmi potřebné.

 

Na videokonferenčním hovoru přes rozhraní Google Meets si rozebereme tento domácí úkol. Můžete se mě ptát na to, co vám není jasné. A to konkrétně ve středu 22.4.2020 v 9:30-10:00. Věřím, že se pomalu začneme scházet téměř všichni. Kliknutím na odkaz se můžete k hovoru přidat: https://meet.google.com/heo-doyj-rwwZmáčkněte ctrl a klikněte na odkaz myší. Pokud jste přihlášeni ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

Týden 14.-17.4. – Fyzika – 6.A

Záměrně je zadáno opakování, abyste se sami nemuseli učit novou látku.

  • Téma: Látky jsou složeny z částic, které se pohybují – přečíst učebnici na stranách 29-31;
  • Odpovědět na otázky 1 a 2 ze strany 31. Odpovědi mi povinně odešlete do 17.4. 14:00 libovolnou formou na email nebo na Google Classroom;
  • Zhlédněte video z odkazu, abyste viděli, co dokáže opravdu silné magnetické pole například s živou myší. Kdo v souboji vyhraje? Tohle doma nezkoušejte! :)

https://www.youtube.com/watch?v=V8-JfSXPDp0&fbclid=IwAR3itqPMdgK-Mi-kGruUtGLitGQrp5B-wght8MCj1fcrmQlHnUytpGKDliE

Také se se mnou budete moci potkat na videokonferenčním hovoru přes rozhraní Google Meets. A to konkrétně ve středu 15.4.2020 v 9:30–10:00. Upozorňuji, že čas začátku se změnil. V případě vašeho zájmu se v daný čas jen přidejte kliknutím na tento odkaz: https://meet.google.com/heo-doyj-rwwZmáčkněte ctrl a klikněte na odkaz myší. Pokud jste přihlášeni ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

 

Týden 14.-17.4. - Fyzika - 6.A

Jak jistě víte, tento týden jsou ve čtvrtek a pátek prázdniny. Proto vám dávám čas na dodělání věcí, které jste nestihli. A to jak ve fyzice, tak v ostatních předmětech.

Pokud budete chtít, budete se se mnou moci potkat na videokonferenčním hovoru přes rozhraní Google Meets. A to konkrétně ve středu 8.4.2020 v 9:00–9:30. V případě vašeho zájmu se v daný čas jen přidejte kliknutím na tento odkaz: https://meet.google.com/heo-doyj-rwwZmáčkněte ctrl a klikněte na odkaz myší. Pokud jste přihlášeni ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailu kamil.cinkraut@elijas.cz.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky

P.S.: Užijte si prázdniny. ;)

 

Týden 30.3.-3.4. – Fyzika – 6.A

Stále platí: co stihnete, to stihnete. Hlavně se nestresujte, pokud nebudete stíhat. Pokud něco ze zadání nestihnete, nic se neděje.

Záměrně je zadáno opakování, abyste se sami nemuseli učit novou látku.

  • Přečíst učebnici na stranách 24-27;
  • Zkusit odpovědět na otázky 1 a 2 ze strany 27. Odpovědi mi můžete zaslat na email nebo uložit na Google Classroom jako text či fotografii;
  • Dobrovolně: Vyřešit otázky a úkoly na stranách 27 a 28.

V případě vašeho hlubšího zájmu o fyziku vám nabízím podporu s vámi vybranými fyzikálními tématy. Pokud máte zájem, ozvěte se mi na email. Najdu vhodná videa. Odpovím na vaše všetečné otázky, pokud budu schopen. Pokusím se pomoct vám v dálkovém studiu nových témat, pokud budete mít zájem.

A konečně, nabízím vám i možnost videokonferenčního hovoru přes rozhraní Google Meets. A to konkrétně ve středu 1.4.2020 v 9:00–9:45. Ne, nejedná se o aprílový žert! V případě vašeho zájmu se v daný čas jen přidejte kliknutím na tento odkaz: https://meet.google.com/heo-doyj-rww. Pokud jste přihlášení ke školnímu emailu na Google, tak vás to rovnou pustí k hovoru. Pokud nejste přihlášeni, stačí pouze vyplnit vaše jméno a já vám umožním přístup.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky.

 

Týden 23.-27.3. – Fyzika – 6.A

Opakování: Stále platí: co stihnete, to stihnete. Hlavně se nestresujte, pokud nebudete stíhat.

Pokud něco ze zadání nestihnete, nic se neděje.

  • Přečíst učebnici na stranách 16–23;
  • Zkusit odpovědět na otázky 1 a 2 ze strany 18 + otázky 1 a 2 ze strany 23;
  • Volitelně: Vyřešit otázky a úkoly na stranách 18 a 19 + na straně 23.

V případě vašeho hlubšího zájmu o fyziku vám nabízím podporu s vámi vybranými fyzikálními tématy. Pokud máte zájem, ozvěte se mi na email.

  • Najdu vhodná videa;
  • Odpovím na vaše všetečné otázky, pokud budu schopen;
  • Pokusím se pomoct vám v dálkovém studiu nových témat, pokud budete mít zájem.

A konečně, nabízím vám i možnost videokonferenčního hovoru přes rozraní Google Hangouts. A to konkrétně ve středu 9:00–9:45. V případě vašeho zájmu se prosím dopředu ozvěte na email, abychom domluvili podrobnosti.

Zdraví a pohodu vám přeje váš učitel fyziky.

 

6. třída – Fyzika – týden 16. – 21. 3.

Opakování:

Středa:

  • Přečtěte si strany 8 a 9 v učebnici (Tělesa a látky).
  • Zkuste se zamyslet a odpovědět na otázku 3 na straně 10 v učebnici v modrém rámečku. Odpověď můžete (nemusíte) napsat do sešitu a vyfocenou poslat na email nebo odevzdat pomocí Google Classroom. :)
  • Volitelně (dobrovolně/nepovinně) můžete zodpovědět i další otázky z modrého rámečku na stranách 9 a 10.

Pátek:

  • Přečtěte si strany 10, 11 a 14 (až do žlutého rámečku).

Strany 12 a 13 můžete vynechat.

  • Zhlédněte mé video z odkazu:

https://youtu.be/zAzNtDl5rF0

  • S pomocí textu rozdělte následující látky na křehké, tvárné a pružné:
    guma, sklo, ocel, porcelán, molitan, led, plastelína 

Zároveň bych vás chtěl poprosit, sledujte i mé stránky: https://www.elijas.cz/ucitele/fyzika/6-a, kde se budu snažit dávat aktuální informace a další podpůrná videa k rozšíření vašich obzorů. :)

 

Fyzika – týden 11.3. – 13.3.

Samostudium: přečíst text a zkusit odpovědět na otázky ke kapitolám 1.11, 1.12 a 1.13.
Učebnice strana 45-48.

 
 
 
 
 
 
 
Přiložené soubory: